چرا توربین خراب میشود؟

چرا توربین خراب میشود | تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران-کارگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ” گیربکس رالی ” با بیش از 20 سال سابقه در امر تعمیرات خودرو فعالیت دارد.

چرا توربین خراب میشود؟

چرا توربین خراب میشود؟ قبل از اینکه مبدل گشتاور شما علائم خرابی را نشان دهد ،باید مراقب باشید که چه چیزهایی می تواند منجر به آن شود.بنابراین ، موارد زیر برخی از دلایل به وجود آمدن  مشکلات درمبدل گشتاور است. اگر مهر و موم توربین آسیب دیده باشد ، می تواند باعث نشت روغن در محفظه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، توربین قادر به انتقال یکنواخت قدرت از موتور به گیربکس نخواهد بود. در نتیجه ، ممکن است گرمای بیش از حد ، لغزش ، در میان سایر مشکلات وجود داشته باشد. شیر برقی کلاچ مبدل گشتاور یک جزء الکترونیکی است که به اندازه گیری فشار سیال و تنظیم میزان روغن دریافتی کلاچ کمک می کند. اگر شیر برقی معیوب باشد ، اندازه گیری دقیقی از میزان نیاز روغن وجود ندارد  که می تواند منجر به فشار غیر طبیعی سیال شود. در نتیجه ، ممکن است رفتارهای نامنظمی مانند گاز ضعیف ، خاموش شدن موتور و سایر موارد وجود داشته باشد.

چرا توربین خراب میشود؟
چرا توربین خراب میشود؟

مهم‌ترین علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک

برای اینکه متوجه شوید توربین گیربکس اتوماتیک شما خراب شده است یا خیر می‌بایست با علائم و نشانه‌هایی که این مشکل رو بروز می‌دهد آشنا بوده و راه حل‌های آن را هم بدانید.
در ادامه همراه ما باشید تا از مهم‌ترین علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک مطلع شوید.

  • صدای گیربکس اتوماتیک
  • ایجاد ضعف و کندی در حرکت خودرو
  • روغن ‌ریزی پشت پمپ
  • خورده شدن دهانه پمپ روغن
  • روشن شدن چراغ اسنو Snow

سلامت خودروی شما با گیربکس رالی

حال در این بخش از مقاله علائم بالا را به صورت دقیق بررسی کنیم.

1. صدای شنیده شده از توربین گیربکس

شنیدن صداهایی مانند تق تق و ضربه‌ای در هنگام استارت زدن و شروع حرکت ناشی از صدای توربین است. این امر از مهمترین و اصلی ترین علائم خرابی توربین در گیربکس اتوماتیک است. توجه به صداهای شنیده شده در هنگام استارت و گاز دادن جهت شروع حرکت برای تشخیص ایرادات در توربین گیربکس اتوماتیک خودرو بسیار تاثیر دارد.

2. ایجاد ضعف و عدم توازن در هنگام حرکت خودرو

از دیگر علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک در خودرو ضعف و کندی در هنگام حرکت آن می‌باشد. اگر در هنگام استارت و شروع حرکت احساس کردید که خودرو برای راه افتادن کند و ضعیف است، حتما برای بررسی توربین گیربکس اتوماتیک خودروتان وقت گذاشته و به مکانیکی مراجعه کنید.

3. مشاهده روغن ریزی در پشت پمپ

این ایراد که یکی از علائم بارز خرابی توربین گیربکس اتوماتیک است، ممکن است منجر به سوختن گیربکس در اتومبیل شما شود. در واقع اگر دیر متوجه روغن ریزی پشت پمپ شوید تمامی تجهیزات داخل گیربکس مثل صفحه، باند و پیستون‌های داخل گیربکس در اثر نرسیدن روغن می‌سوزند.

4. مشاهده خوردگی در دهانه جایگاه پمپ روغن

خورده شدن پمپ روغن از دیگر علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک است. این دهانه که به طور مستقیم به توربین متصل است، خورده شدنش منجر به لق شدن توربین می‌شود. به دنبال این اتفاق کاسه نمد خراب شده و در نتیجه توربین می‌سوزد. با مشاهده و پیگیری سریع این ایراد به راحتی مانع رخ دادن این اتفاقات در خودرو شوید.

5. روشن شدن چراغ اسنو در اتومبیل

از دیگر علائم بارز خرابی توربین گیربکس اتوماتیک روشن شدن چراغ اسنو به محض استارت زدن در خودرو است. این امر که با تقه زدن ماشین همراه است، بیانگر نیاز به بررسی شیرهای برقی خودرو تعویض آنها می‌باشد. قبل از انجام این اقدام بررسی و سرویس گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

عوارض تعویض اشتباه توربین گیربکس اتوماتیک

خیلی‌ها تصور می‌کنند تعویض توربین این است که یک توربین جدید را به جای قدیمی می‌آورند در حالی که این کار اشتباه است.

کار درست این است که ابتدا حجم روغن در گیربکس چک شده و بعد خودرو توسط مکانیک دیاگ شود.
دیاگ خودرو باعث می‌شود وسیله دیاگ شیر برقی که مخصوص فشار ورودی روغن است
و مرتبط با توربین است چک شده و در صورت مشکل تعویض شود.

مهم ترین اقدامات زمانی که توربین خراب میشود

یک سری اقدامات مهم در هنگام مواجهه با خرابی توربین گیربکس اتومبیل در هنگام حرکت وجود دارد که در این قسمت در قالب چندین نکته ارائه می‌شود:

برای جلوگیری از داغ شدن روغن گیربکس، خصوصا در هنگام توقف در ترافیک‌های طولانی ماشین را از حالت حرکت به حالت پارک تغییر وضعیت دهید.

حرکت کند اتومبیل در سربالایی را با ضعف هنگام مواجهه با خرابی توربین گیربکس اشتباه نگرفته و اقدام به تعویض توربین سالم خودرو نکنید.

میزان روغن گیربکس را بررسی شده و خودرو حتما دیاگ (عملیات خطایابی خودروتوسط دستگاه) شود.

دیاگ شیر برقی برای بررسی میزان فشار ورودی روغن و مطمئن شدن قبل از تعویض توربین در این مواقع اهمیت زیادی دارد.

یکی از توربین های که در اکثر اوقات خراب میشود توربین h30 کراس است که ما در ویدیو روبه‌رو سعی کردیم به شما توضیح دهیم که چطوری از این توربین به صحت استفاده کنید

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک گیربکس رالی با تمرکز بر تعمیر انواع گیربکس‌های خارجی و داخلی ، ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای با ضمانت کتبی . تعمیرکاران ما با عمیق‌ترین دانش در زمینه قطعات داخلی جعبه دنده و بهبود عملکرد آنها، مشکلات را به دقت شناسایی و رفع می‌نمایند . با اعتماد به تخصص ما، خودرویتان به دستان متخصصان حرفه‌ای و مطمئن سپرده شود .

Call Now Button